GINOP Plusz-3.2.1-21

Kedvezményezett neve: CREATON South-East Europe Kft.

Fejlesztés tárgya: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül

Támogatási összeg: 12 056 800 Ft

Támogatás intenzitása: 100 %

A képzések tervezett befejezési dátuma: 2025.05.30.

Projekt azonosító száma: ZAM/01/001418-1/2024

A pályázatunk keretén belül Soft skill ismeretre irányuló képzések megvalósítását tervezzük. A pályázat kitűzéseihez illeszkedve munkatársaink és vezető beosztású kollégáink ismereteinek, kompetenciáinak fejlesztése a célunk, mellyel működésünk és termelékenységünk javítását szeretnénk megalapozni.

A projektek keretében megvalósuló képzéseink bemutatása:

Képzés megnevezése:

 Együttműködésfejlesztés és hatékonyságnövelés

 A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására. A képzés további célja, hogy növelje a résztvevők hatékonyságát, kialakítsa bennük folyamatszemléletet és a hatékony időmenedzsment alapjait.

Tartalma:

  • Együttműködés és csoportszerepek.
  • A csoporton belüli együttműködés alapjai
  • Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján
  • Az együttműködés fogalma
  • Az együttműködő magatartás jellemzői
  • A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
  • Kooperációs hibák felismerése és kezelése.
  • Folyamatoptimalizálási gyakorlatok: folyamatszerepek, megállapodáskötés és folyamatmodell. Munkavégzési értékek.
  • A hatékonyság szempontjai: értékteremtési, munkavégzési és szervezeti hatékonyság.
  • Time menedzsment alapok: az idő urai
  • Időrablók és időnyerők
  • Időszemlélet és hatása a mindennapi munkavégzésre.
  • Időmenedzsment technikák: pomodoro, sürgős-fontos, gördülő tervezés, időterv készítése.
  • Priorizálás és kontrollszintek.

 

Képzés megnevezése:

Asszertív kommunikáció (16 óra)

A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje az asszertív kommunikáció sajátosságait és képes legyen alkalmazni azt.

Tartalma:

  • Kommunikációs stílusok (agresszív,passzív, asszertív)
  • Asszertivitás fogalma – asszertív kommunikáció bemutatása
  • Kommunikációs gátak – Azt mondom, amit ténylegesen mondani szeretnék?
  • Kommunikációs serkentők (pl. Én-állapotok, Én-üzenetek)
  • Érzelmek és szükségletek az asszertív kommunikációban
  • Konfliktus mindennapi megjelenési formái
  • Asszertív technikák alkalmazásának lehetőségei az üzleti- és a magánéletben
  • Gyakorlati példák bemutatása elemzése
  • Szituációs gyakorlatok folyamatos visszajelzéssel

 

Képzés megnevezése:

Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok: tárgyalástechnika

A képzés célja:

Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét.

Tartalma:

  • A kommunikáció alapmodellje. A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
  • Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
  • A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
  • Az ártárgyalás jellemzői. Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek. Tárgyalási stratégiák a DISC típusok szerint, és az ezekben alkalmazandó kommunikációs technikák. Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek.

 

Képzés megnevezése:

Vezetők fejlesztése: agilis szemlélet, eszköztár és technikák

A képzés célja:

Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják, különös tekintettel arra az agilis módszertanra. A képzés célja, hogy a résztvevők megértsék, hogy mit jelent az agilitás, milyen személetet kíván és hogyan lehet ezt a vezetői munkára alkalmazni.

Tartalma:

  • Az agilis módszertan és szemlélet története, kialakulásának környezete.
  • Az agilis módszertan lényege, a szemlélet alapjai
  • Agilis vezetői eszközök és felhasználásuk a mindennapokban
  • Agilis vezetői technikák és adaptációjuk a mindennapi vezetői munkában.
  • A hagyományos és az agilis vezetés közötti különbségek
  • Esettanulmány közös feldolgozása
  • Szituációs gyakorlat: vezetői problémák és helyzetek feldolgozása agilis szemlélettel.

 

Képzés megnevezése:

Hatékony kommunikáció: szemléletfókuszú ügyfélszolgálati kommunikáció

A képzés célja:

Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. Nincs ez másképp az ügyfélszolgálati munka során sem, sőt, itt kiemelten fontos, hogy hatékonyan kommunikáljunk. A cél, hogy a résztvevők megismerkedjenek az ügyfélszolgálati kommunikáció sajátosságaival, szemlélettől a konkrét technikákig.

Tartalma:

  • A kommunikáció alapmodellje az ügyfélszolgálati munkában
  • Az ügyfél szó jelentése (külső és belső ügyfelek)
  • Az ügyfélszolgálat fogalma: részleg vagy szemlélet?
  • Az ügyfélnek mindig igaza van? - mit tegyünk, ha mégsem?
  • A nemet mondás gyakorlata: hogyan mondjunk nemet, hogy az ügyfél elégedett legyen?
  • Érvelési gyakorlatok: meggyőzés vagy rábeszélés?
  • A logos, pathos és ethos jelentése és alkalmazása
  • Problémás ügyfelek kezelése
  • Nyitási és zárási technikák
  • Hogyan mérjük ügyfeleink elégedettségét?
  • Szituációs gyakorlatok az ügyfélszolgálati kommunikációra a képzés teljes hosszában, valamint ezeknek a gyakorlatoknak a feldolgozása, visszajelzések a résztvevőknek.

 

Képzés megnevezése:

Központban a személyiségfejlesztés: visszajelzési technikák (16 óra)

 

A képzés célja:

Az egész életen át tartó tanulás egyik kulcspontjának nevezhetjük önmagunk megismerését. Ahhoz, hogy hatékonyak legyünk a mindennapi életünkben és a munkahelyünkön egyaránt fontos, hogy kellő önismerettel rendelkezzünk. Cél, hogy a résztvevő, a kellő önismeret birtokában hatékonyan tudja alkalmazni a visszajelzés technikáját.

Tartalma:

  • Önértékelési módszerek
  • Személyiségtípusok feltárása
  • Extrovertált és introvertált személyiségek elemzése
  • Személyiségfejlesztési terv elkészítése
  • Motiváció
  • Aktív figyelem módszere
  • A kérdezéstechnika eszköztára
  • Visszajelzés kritériumai
  • Visszajelzés lépései
  • Visszajelzési technikák

 

Képzés megnevezése:

Konfliktuskezelés és stresszkezelés, a kiégés megelőzése (16 óra)

A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a konfliktus és konfliktuskezelés alapvető témakörét (fogalma, megnyilvánulási formái, okai), elsajátítson különféle konfliktuskezelő technikákat, amelyek sikeres alkalmazása hozzásegítik az asszertív konfliktuskezeléshez. A képzés további célja, hogy a résztvevők értsék az eu-stressz és a dissztessz közötti különbséget, felismerjék saját stresszfaktoraikat és preventív és reaktív technikákkal képesek legyenek csökkenteni a káros stresszt az életükben.

Tartalma:

Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai). Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása. Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése, különféle konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása, a saját konfliktuskezelő technika kialakítása, begyakorlása.

 

Szituációs gyakorlat a stressz hatásainak demonstrálására. A stressz fogalma Selye János nyomán (eu-stressz és disstressz, fiziológiai alapok, folyamatok a testben, biológiai háttér). A stressz jelei (fizikai, mentális). A stressz hatása: rövid és hosszú távú hatások. A stresszmentes állapot jellemzői Saját stresszfaktorok beazonosítása. Stressz és kiégés összehasonlítása. Különbségek azonosítása. A kiégés fogalma, rizikócsoportok, a kiégés fázisai és ezek jellemzői.

A kiégés megelőzésének módszerei. Stresszfaktorok minimalizálási technikái. A mindennapi feszültség levezetési módszerei. Preventív és reaktív stresszkezelő módszerek.

 

Szituációs gyakorlat a tanultak gyakorlására, visszajelzések, önreflexiók.

 

Képzés megnevezése:

Felkészülés a zöld átállásra (16 óra)

A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevők tisztában legyenek a zöld átálláshoz, a fenntartható környezeti működéshez kapcsolódó alapismeretekkel, valamint ezeket az ismerteket képesek legyenek alkalmazni a mindennapi életükben, különös tekintettel a munkafolyamataikra. További célja a képzésnek, hogy segítse a résztvevők hatékony cselekvését a mindennapi tevékenységük során felmerülő környezeti, fenntarthatósági problémák, kihívások és lehetőségek kapcsán.

Tartalma:

  • A körforgásos gazdaság elemei és ezek hatékonysága, az irányok meghatározása: megelőzés és minimalizálás; újrahasználat; újrahasznosítás; visszanyerés; lerakás.
  • Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
  • Az erőforrás-hatékonyság fogalma, módszerei
  • Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
  • Újrahasznosítással kapcsolatos gyakorlati ismeretek és készségek
  • Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
  • A klíma-változással, az üvegházhatású gázok kibocsátásával kapcsolatos összefüggések ismertetése, a kibocsátás csökkentésére vonatkozó ismeretek.
  • Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
  • A környezeti károk megelőzésével, csökkentésével, a károk helyreállításával kapcsolatos ismeretek és készségek fejlesztése
  • Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.

 

Képzés megnevezése:

Haladok a korral - informatikai ismeretek: excel (haladó) (16 óra)

A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office egyik leggyakrabban használt termékének, programjának használatát, képes legyen táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit. A képzés kifejezetten az excel haladó szintű használatának elsajátítását tűzi ki célul a minél hatékonyabb és magasabb szintű felhasználói kompetencia elsajátításával.

Tartalma:

  • Adatok rendszerezése, összefűzése, szétválasztása, szerkesztése
  • Függvények használata magasabb szinten (pl. FKERES, összetett HA függvény, SZUMHA, ÖSSZEFŰZ stb.)
  • Diagramok készítése: adatok a diagramokhoz, diagramtípusok, létrehozás, módosítás, vizuális effektusok.
  • Szűrés és sorba rendezés magasabb szinten (színek, értékek összehasonlítása, rendezése)
  • Pivot táblák létrehozása, kezelése, rendszerezése, adatok összehasonlítása (kimutatások, jelentések készítéséhez)